کار در امارات

گرین ویزا (ویزای سبز) امارات

همه چیز در مورد گرین ویزای امارات و شرایط دریافت آن

امارات متحده عربی ویزای جدید پنج‌ساله‌ای به نام ویزای سبز (گرین ویزای امارات) تعریف کرده که نشان می‌دهد این کشور پذیرای کسب‌وکارهای جدید و افراد مستعد و ماهر است.

گرین ویزا که ابتدا قرار بود از ۵ سپتامبر ۲۰۲۲ اجرایی شود و سپس تا 3 اکتبر به تعویق افتاد، نسبت به ویزاهای دوساله و سه‌ساله‌ی اقامت به افراد فرصت بیشتری برای ماندن در امارات می‌دهد.

قوانین جدید در راستای جذب استعداد‌ها عمل می‌کنند، به این ترتیب که افراد مقیم می‌توانند اسپانسر خودشان شوند و دیگر کارفرماها لازم نیست برای پوشش هزینه‌های افراد متحمل هیچ فشاری شوند.

به گفته‌ی کارشناسان، افرادی که به طور خاص از این قانون سود می‌برند، فری‌لنسر‌ها و افرادی هستند که به‌صورت پروژه‌های کوتاه‌مدت کار می‌کنند.

امارات یک قطب فعالیت برای افراد آینده‌نگر و پیشرو تلقی می‌شود و ایجاد امکان دریافت ویزای سبز پنج‌ساله امارات، نشان می‌دهد که این کشور نیز همگام با این افراد در حال رشد و تکامل است. همچنین این موضوع به جهانیان اعلام می‌کند که امارات پذیرای کسب‌وکارهای جدید بوده و آماده‌ی حضور بهترین استعدادهاست.

انواع اقامت امارات در یک تصویر

ویزای سبز به افراد ماهری داده می‌شود که ماهانه بیش از ۱۵ هزار درهم (۴۰۸۴ دلار) درآمد داشته و مدرک کارشناسی یا معادل آن را داشته باشند.

این موضوع به بسیاری از معلم‌ها، کارکنان عرصه‌ی درمانی و مدیران میان‌رده برای اولین اجازه می‌دهد که بسته به درآمد خود ویزای طولانی‌مدت‌تری دریافت کنند.

دولت هنوز جزییات هزینه‌ی دریافت این ویزا را اعلام نکرده است. هم‌اکنون هزینه‌ی یک‌جای ویزای طلایی ۱۰ ساله برابر با ۴ هزار درهم می‌باشد.

 

بیشتر بخوانید: اقامت امارات به همراه نکات مهم برای گرفتن آن

 

اسپانسرشیپ (کفالت) بستگان با گرین ویزای امارات

ویزای سبز امارات به فرد اجازه‌ی اقامت ۵ ساله بدون نیاز به کارفرما یا اسپانسر دیگری می‌دهد. همچنین به فرد اجازه می‌دهد که بستگان درجه یک خود را تا پایان زمان اقامت خود، به امارات بیاورند.

یکی از مزایای اصلی گرین ویزا برای خانواده‌ها این است که محدودیت سنی بستگان مذکر برای آن‌که بتوانید اسپانسرشان بشوید، از ۱۸ سال به ۲۵ سال افزایش یافته است. این موضوع به مردان جوان اجازه می‌دهد که تحت حمایت خانواده‌ی خود بمانند که می‌تواند کمک بزرگی برای پیشرفت و ترقی شغلی در امارات باشد.

گمان می‌رود خانواده‌های زیادی با استفاده از ویزای سبز و امنیتی که اعتبار ۵ ساله‌ی آن ایجاد می‌کند، مدت طولانی‌تری در امارات بمانند.

این ویزای جدید همچنین به افراد اجازه می‌دهد که بستگان مونث با هر سنی با استفاده از اسپانسرشیپ به امارات بیایند.

این موضوع فرصت چشم‌گیری برای پیشرفت زنان جوان و بااستعداد در منطقه ایجاد می‌کند. این ویزا برتری چشم‌گیری برای افراد جوان ایجاد می‌کند چرا که اکثر شرکت‌ها نمی‌توانند برای دوره‌ی کارآموزی یک یا دوماهه ویزای کار فراهم کنند و برایشان از لحاظ اقتصادی توجیهی ندارد. با این شرایط جدید، فارغ‌التحصیلان بیشتری با استفاده از اسپانسرشیپ خانواده‌هایشان می‌توانند وارد بازار کار شوند و دوره‌ی گذار از تحصیل به کار را بگذرانند.

امکان اخذ این ویزا برای فری‌لنسر‌ها و افراد بااستعداد خویش‌فرما نیز وجود دارد.

شرایط دریافت ویزای سبز امارات

بنابر وبسایت دولت امارات، برای اینکه واجد شرایط دریافت  گرین ویزای امارات باشید باید یک مدرک کارشناسی یا یک دیپلم تخصصی داشته باشید.

همچنین افراد باید یک گواهی خویش‌فرمایی یا فری‌لنسری (آزادکاری) داشته و درآمدی حداقل معادل ۳۶۰ هزار درهم در طول دو سال گذشته از این شغل یا مدرکی دال بر تمکن مالی در دوران اقامتشان در امارات داشته باشند.

دیجیتال نومدها، کارآفرینان عرصه رمز‌ارزها و سرمایه‌گذاران املاک با استفاده از این ویزای جدید می‌توانند به فکر مهاجرت همراه با خانواده‌ی خود باشند و حداقل برای پنج‌سال آینده‌ی خود برنامه ریزی کنند.

مدیر منابع‌ انسانی شرکت کورن فری می‌گوید ویزای سبز برای افرادی که دنبال شرایط کار منعطف هستند مناسب خواهد بود.

«افراد می‌توانند روی پروژه‌های خاص کار کنند و نگران شرایط اقامت در امارات درصورت پایان پروژه نباشند. این به جذب افراد در بخش‌هایی که اخیرا با کمبود نیرو مواجه بودند کمک می‌کند و احتمالاً افراد زیادی در بخش‌های دیجیتال برای ویزای امارات اقدام خواهند کرد.»

با این حال، شرایط گرین ویزای امارات فقط برای کسانی امکان‌پذیر است که مدرک کارشناسی یا معادل آن را داشته باشند و این می‌تواند ورود افراد مستعد را محدود کند.

دیوید مکنزی، مدیر آژانس استخدامی مکنزی جونز می‌گوید: «ما با موارد بسیاری روبه‌رو شده‌ایم که شرکت‌ها افراد را به دلیل نداشتن مدرک استخدام نمی‌کنند. فردی که مدرک دارد لزوما از استعداد بیشتری نسبت به افراد بدون مدرک برخوردار نیست. افرادی که مدرک دانشگاهی ندارند معمولا باید برای رسیدن به سطح مشابه تلاش بیشتری بکنند.»

او می‌گوید ترجیح افراد با مدارک دانشگاهی خلاف روند جاری در سایر نقاط جهان است. «شرکت‌های کشور‌های غربی برای استخدام به دنبال تجربه و مهارت‌های شما هستند و واقعیت این است که اگر تجربه‌ و مهارت بیشتری در یک شغل خاص داشته باشید، برای آن شغل گزینه‌ی بهتری محسوب خواهید شد.»

شرایط ویزای سبز امارات برای فری‌لنسر‌ها و افراد خویش‌فرما

برای دریافت گرین ویزا به‌عنوان فری‌لنسر یا خویش‌فرما، باید مجوز فری‌لنسری یا خویش‌فرمای از وزارت منابع انسانی امارات MOHRE))، یک مدرک دانشگاهی و درآمد سالانه ۳۶۰ هزار درهم داشته باشید.

 

بیشتر بخوانید: راهنمای دریافت مجوز کار آزاد و ویزای فریلنسری امارات

بیشتر بخوانید: ده شغل پردرآمد برای کار در دبی به صورت فریلنسری

 

شرایط گرین ویزای امارات برای نیروی کار متخصص

اگر می‌خواهید به‌جای استفاده از اسپانسرشیپ کارفرما، خودتان برای ویزای سبز پنج ساله اقدام کنید، باید یک قرارداد استخدام با حداقل پرداختی ماهانه ۱۵ هزار درهم ارائه بدهید. ویزای کار شما باید در سطح شغلی اول، دوم یا سوم وزارت منابع انسانی  (MOHRE) قرار بگیرد. همچنین به یک مدرک دانشگاهی یا معادل آن نیاز دارید.

شرایط ویزای سبز برای سرمایه‌گذاران

برای دریافت ویزای پنج‌ساله‌ی سرمایه‌گذاری یا شراکت، باید تاییدیه دولتی و مدرک دال بر سرمایه‌گذاری ارائه بدهید. اگر بیش از یک مدرک داشته باشید، مجموع آن‌ها محاسبه خواهد شد.

مزایای داشتن ویزای سبز امارات

داشتن گرین ویزا به فرد اجازه می‌دهد که به راحتی برای فرزندان، همسر و بستگان درجه‌یک خود اقامت امارات بگیرد. افرادی که ویزای سبز دارند می‌توانند پسران زیر ۲۵ سال و دختران خود در هر سنی را تحت حمایت خود به امارات بیاورند.

همچنین مهلت اقامت پس از پایان اعتبار ویزا افزایش یافته و در صورت پایان اعتبار یا لغو ویزا، فرد تا ۶ ماه فرصت دارد در امارات بماند.

کسانی که از خارج از امارات برای اخذ ویزای سبز اقدام می‌کنند می‌توانند یک مجوز کار ۶۰ روزه دریافت کنند و باقی فرایند اخذ ویزای خود را بعد از ورود به امارات انجام دهند.

هزینه گرین ویزای امارات

هزینه‌ی اخذ گرین ویزای امارات هنوز توسط دولت اعلام نشده اما برای دریافت ویزای طلایی فرد باید حدود ۴ هزار درهم بپردازد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا