اخبار امارات

خانه‌های اشتراکی برای ساکنین جدید دبی

سازندگان دبی فضاهای اشتراکی بیشتری را برای ساکنان جوان آماده می‌کنند

آیا به تازگی به دبی آمده‌ و شغلی پیدا کرده‌اید؟ اگر دنبال جایی برای چندین هفته یا چندین ماه اسکان هستید، می‌توانید گزینه‌‌های “کولیوینگ”(خانه‌های اشتراکی) که به تازگی در شهر جا افتاده است را امتحان کنید.

[کولیوینگ به سبک زندگی مدرنی گفته می‌شود که در آن افراد دارای مشاغل یا اهداف مشترک دیگر، هم‌خانه می‌شوند.]

 

بیشتر بخوانید: اجاره خانه در دبی به همراه مهم ترین نکاتی که باید بدانید!

 

با این نوع سکونت، دولوپرها شرایطی مانند گزینه‌ پرداخت ماهانه (در صورت لزوم، بدون چک)، کارمزد کارگزاری صفر و عدم نیاز به پیش‌پرداخت بابت خدمات برق و گاز در اختیار افراد می‌گذارند. این خانه‌ها معمولا مبلمان‌شده هستند و ویژگی‌هایی دارند که ساکنین می‌توانند برای نیازهای کاری خود از آن‌ها بهره ببرند.

یک مشاور املاک گفت: “‌کولیوینگ نسل جدیدی از ساکنان را به وجود می‌آورد که برای کار ثابت و یا کار آزاد به امارات می‌آیند. این افراد می‌توانند برای هر مدتی از 15 روز تا چندین ماه جایی برای سکونت، همراه با سهولت در پرداخت، کرایه کنند. تفاوت اصلی این است که دیگر نیاز نیست مستاجر به ناچار قرارداد یکساله ببندد.”

دولوپر اعمار یک مورد کولیوینگ برای اجاره در دبی هیلز دارد، در حالی که شرکت‌های دیگر، از جمله برخی از بزرگترین نام‌های این صنعت، در حال کاوش بیشتر در این فضای جدید هستند، یا شاید هم این موارد را فقط در چارچوب کامیونیتی‌های خود ارائه می‌دهند.

 

بیشتر بخوانید: 10 تا از پر درآمد ترین مشاغل فریلنسری دبی

 

در جمیرا ویلیج سیرکل، یکی از دولوپرهایی که قصد دارد به طور اختصاصی در این فضا فعالیت کند، اولین خانه خود را آماده کرده است. باس آکرمن، مدیرعامل هایو کولیو گفت: “تمرکز ما بر روی طراحی شرایط زندگی مناسب برای جوانانی است که به دنبال یک پیشنهاد راحت و بی‌دردسر هستند. جایی که بتوانند به راحتی به مدت یکی دو سال زندگی کنند و در عین حال با افراد همفکر خود ارتباط گرفته و همکاری کنند.” البته دیدگاه آکرمن از یک جهت متفاوت است. او ترجیح می‌دهد مستاجران را به قراردادهای طولانی‎تر پایبند کند اما همچنان انعطاف کافی در قراردادها و امکان فسخ در صورت نیاز فرد به جابه‌جایی را در نظر می‌گیرد.

افزایش تقاضا برای خانه های اشتراکی و فضای کار اشتراکی در دبی

بازار خانه‌های اشتراکی (co-living) در دبی بار دیگر داغ شد.

با توجه به نگرش مثبت صاحب خانه‌های بیشتر نسبت به این نوع اقامت، و تعداد بالای مستاجران بالقوه‌ای که به دنبال اقامت نسبتا ارزان می‌گردند – به خصوص در میان جوانان – این شهر شاهد خانه‌های اشتراکی بیشتری خواهد بود.

موسس یکی از دولوپرهای این نوع خانه‌ها در دبی، ضمن اشاره به افزایش دورکاری از زمان شیوع کرونا، گفت که دبی از این نظر در منطقه و حتی سطح جهانی در حال پیشرفت است و استعدادهای بیشتری به دنبال مهاجرت به این امارت هستند.

خانه‌های اشتراکی اغلب انتخاب افراد جوان‌تر است. در دبی، دولوپرها و یا صاحب‌خانه‌ها باید برای ساخت این اقامتگاه‌ها مجوز کسب کنند. با افزایش گنجایش ساکنان این شهر و نیاز به استخدام افراد بیشتر در صنایع نوظهور مانند بازار کریپتو، و همچنین کار اشتراکی (co-working)، گزینه‌های اقامت مشترک نیز شاهد افزایش خواهند بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا