سفر به امارات

ورود حیوانات خانگی به امارات (دبی)

آیا می‌توانم سگ/گربه‌ام را با خود به دبی ببرم؟

مهاجرت به یک کشور جدید کار آسانی نیست. این کار نیاز به برنامه‌ریزی زیادی برای کل خانواده دارد. اما اعضای کوچک و پشمالو خانواده شما چطور؟ چگونه می‌توانید با حیوان خانگی خود به کشور دیگری سفر کنید؟ این می تواند یک کار دشوار باشد. بنابراین، برای اینکه این کار را برای شما آسان کنیم، راهنمای کاملی در مورد نحوه ورود حیوانات خانگی به امارات (دبی) گردآوری کرده‌ایم.

این مقاله همه چیزهایی را که باید در مورد قوانین واردات حیوان خانگی امارات، هزینه جابجایی و اینکه آیا باید در سازمان‌هایی که خدمات حرفه‌ای جابجایی حیوانات خانگی ارائه می‌دهند هزینه کنید یا نه را نشان می‌دهد.

با توجه بین المللی به امارات، به لطف نمایشگاه اکسپو 2020، بسیاری از مهاجران به فکر یافتن یک خانه دائمی در دبی افتاده‌اند اما با نگرانی‌هایی در مورد رساندن خود و حیوان خانگی خود به امارات هم مواجه شده‌اند.

ورود حیوانات خانگی به امارات می‌تواند استرس زا به نظر برسد، اما فرآیند خیلی دشواری نیست. فقط کافیست با موارد زیر آشنا باشید تا به روشی بی‌دردسر برای آوردن حیوانات خانگی خود به دبی اقدام کنید.

 

بیشتر بخوانید: پارک های دبی، لیستی از خفن ترین پارک هایی که حتما باید ببینید!

 

قانون ورود حیوانات خانگی به امارات

برای اطمینان از جا‌به‌جایی بدون دردسر حیوان خانگی خود، با قوانین واردات حیوان خانگی امارات و هزینه جابجایی آن‌ها آشنا شوید.

قبل از اینکه به جزئیات بپردازیم، اولین چیزی که باید با آن آشنا شوید قوانین در این خصوص است.

این موارد شامل گزینه‌های زیر است:

  • حیوانات خانگی که به دبی می روند قبل از سفر به امارات باید مجوز واردات معتبر داشته باشند.
  • طبق مقررات انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (IATA) هر حیوان خانگی که به دبی سفر می کند باید در محموله مشخص و قابل دیدن حمل شود.
  • حیوانات خانگی نمی توانند به عنوان چمدان اضافه شده یا داخل کابین با صاحب خود سفر کنند.
  • برای هر نفر حداکثر دو حیوان خانگی مجاز به سفر به امارات است و هر حیوان خانگی نیاز به مجوز واردات دارد.
  • توله سگ‌ها و بچه گربه‌هایی که کمتر از 27 هفته از کشورهایی که تعداد موارد هاری در آن‌ها زیاد است، نمی‌توانند وارد امارات شوند.

این موضوع همچنین شامل حیوانات خانگی واکسینه نشده زیر 15 هفته، از کشورهای تحت کنترل هاری هم می شود. امارات الزامی به قرنطینه کردن حیوانات خانگی که وارد این کشور می‌شوند، ندارد.

نژادهای ممنوعه سگ در امارات

نژادهای ممنوعه سگ در اماراتواردات این نژادها به امارات ممنوع است:

  • Japanese Tosa (Tosa Inu, Tosa Fighting Dog, Japanese Tosa)
  • Pit Bull Terrier
  • Staffordshire Bull Terrier
  • American Pit Bull Terrier
  • American Staffordshire Terrier
  • American Bully
  • Brazilian Mastiff (Fila Brasileiro)
  • Argentinian Mastiff (Dogo Argentino)
  • Any Mastiff or hybrid, Japanese tosa or hybrid
  • Rottweilers breed or hybrid
  • Doberman Pinschers
  • Canario Presa, Boxer

هر نژاد ترکیبی از نژادهای فوق یا هیبرید آنها

همچنین نژادهای زیر نمی‌توانند در آپارتمان اقامت کنند و همیشه باید بند و پوزه بند داشته باشند و در بخش خدمات دامپزشکی ثبت شوند:

  • ‏تریر
  • بول تریر مینیاتوری
  • هاسکی
  • بولداگ
  • بولداگ انگلیسی
  • ‏Perro de Pressa Mallorqui
  • ‏Shar Pei.

مدارک مورد نیاز برای ورود حیوانات خانگی به امارات

انتقال حیوان خانگی به دبی مستلزم آن است که صاحب حیوان خانگی مسئولیت تامین ملزومات و هزینه های جابجایی آن را بر عهده بگیرد.

این‌ها شامل اسناد رسمی مانند مجوز واردات، کارت واکسن یا پاسپورت حیوانات و ریزتراشه حیوان خانگی به روز شده است.

سازمان‌های زیادی وجود دارند که خدمات جابجایی حیوانات خانگی را در دبی ارائه می‌دهند، با این حال، به عنوان یک مالک، بهتر است با جزئیات مدارک رسمی که برای نقل مکان به همراه حیوان خانگی خود به دبی نیاز دارید، آشنا شوید.

مدارکی که برای آوردن حیوان خانگی به دبی مورد نیاز است عبارتند از:

-کپی پاسپورت مالک ، هنگام درخواست مجوز واردات حیوان خانگی امارات، کپی اسکن شده پاسپورت، ویزای اقامت امارات و شناسه امارات از شما خواسته می‌شود، بنابراین آن را در دسترس داشته باشید.

-مجوز واردات حیوان خانگی امارات ، برای هرگونه نقل مکان حیوان خانگی به دبی، مجوز واردات معتبر امارات مورد نیاز است. این مجوز برای تسهیل ترخیص حیوان خانگی شما در گمرک امارات و همچنین رزرو پروازهای حیوان خانگی شما ضروری است و به مدت 30 روز از زمان صدور معتبر است. وزارت برای هر مجوز هزینه‌ای دریافت خواهد کرد. در هر مجوز می‌توانید حداکثر دو حیوان خانگی را فهرست کنید و اگر بیش از 2 حیوان خانگی دارید، چندین مجوز لازم است. اگر با حیوان خانگی خود به امارات برمی گردید، به جای مجوز واردات، به کارت ورود مجدد نیاز دارد. می توانید اطلاعات دقیق‌تر دراینباره را در وب سایت رسمی وزارت تغییر اقلیم و محیط زیست (MOCCAE) بیابید.

-اصل کارت واکسیناسیون یا پاسپورت حیوان: برای نقل مکان حیوان خانگی به دبی، مطمئن شوید که حیوان خانگی شما دارای اسناد معتبری است که شامل شماره میکروچیپ، تاریخ تولد، اعتبار درمان‌هایی مانند واکسیناسیون هاری و سایر سوابق واکسیناسیون است.گربه ها باید در برابر رینوتراکئیت گربه، کلسی ویروس و پان لوکوپنیا واکسینه شوند. سگ ها باید علیه دیستمپر، هپاتیت سگ، لپتوسپیروز (کانیکولا و ایکتروهموراژی) و پاروویروس واکسینه شوند.

-اصل گواهی سلامت رسمی معتبر از کشور صادرکننده: این مدرک برای نشان دادن اینکه حیوان خانگی شما معاینه شده است و دارای صورت‌حساب بهداشتی پاکی است، مورد نیاز است. این گواهی باید نشان دهد که حیوان خانگی شما طی 24 ساعت قبل از ورود به امارات از نظر بصری معاینه شده و از نظر بالینی سالم و عاری از انگل های خارجی است. اگر حیوان خانگی شما از ایالات متحده وارد امارات می شود، پس از صدور گواهی توسط دامپزشک، گواهی برای 10 روز معتبر است.

اگر از ایالات متحده سفر می‌کنید، مرکز مربوطه، دفتر ایالات متحده آمریکا و CFIA  در صورت سفر از کانادا خواهد بود. اگر از هیچ یک از این کشورها سفر نمی‌کنید، مقام حاکم در کشور شما که مسئول واردات و صادرات حیوانات است باید فرم ها را ظرف 24 ساعت پیش از خروج تأیید کند.

-گواهی اصلی برای تست خنثی سازی سرم هاری (RSNT): همه حیوانات خانگی که وارد امارات می‌شوند باید مدرکی مبنی بر عاری‌بودن از هاری نشان دهند. این گواهی باید اطلاعات واکسن هاری از جمله سازنده واکسن، شماره دسته و تاریخ انقضا را نشان دهد. اگر حیوان خانگی شما از کشورهایی است که موردتایید امارات هستند، برای ورود به امارات نیازی به آزمایش تیتر هاری نیست. اما اگر حیوان خانگی شما از کشورهای تحت کنترل در فهرست MOACCAE  نیست، واکسن هاری باید بین حداقل 21 روز و حداکثر 12 ماه قبل از ورود، (چه واکسن اولیه چه یک واکسن تقویتی) انجام شده باشد.

آزمایش تیتر باید در 21 روز پس از واکسیناسیون هاری انجام شود. تا زمانی که نتایج قابل قبول باشد، حیوان خانگی شما می‌تواند بدون زمان انتظار وارد امارات شود. توجه داشته باشید که نمونه باید به آزمایشگاه مورد تایید دولت ارسال شود. واکسن هاری داده شده قبل از آزمایش تیتر نباید قبل از ورود به امارات منقضی شود.

 

بیشتر بخوانید: گرین پلنت دبی، جنگلی با بیش از 3000 گونه حیوان در آن

 

کشورهایی که امارات متحده عربی آنها را عاری از هاری یا کنترل شده از نظر شیوع هاری می‌داند

کشورهای فهرست شده در زیر توسط وزارت محیط زیست و آب امارات متحده عربی تحت کنترل هاری در نظر گرفته می‌شوند و طبق استانداردهای OIE  به عنوان عدم وجود رویداد هاری در دو سال قبل از سفر طبقه بندی می شوند. (توجه داشته باشید که این لیست ممکن است تغییر کند.)

سگ‌ها و گربه‌هایی که به مدت 6 ماه قبل از صادرات در این کشورها زندگی می‌کنند از بخش آزمایش تیتر فرآیند واردات معاف هستند:

آلبانی، استرالیا، اتریش، آندورا، باربادوس، بحرین، بلژیک، بلغارستان، کرواسی، قبرس، جمهوری چک، دانمارک، استونی، جزایر فالکلند، فیجی، فنلاند، پلی‌نزی فرانسه، آلمان، یونان، هنگ کنگ، ایسلند، ایرلند، ایتالیا، جامائیکا، ژاپن، کره، کویت، لتونی، لیختن اشتاین، مالدیو، مالت، جزایر مارشال، موریس، میکرونزی، مونته نگرو، هلند، کالدونیای جدید، نیوزیلند، پالائو، پرتغال، قطر، سن مارینو، سیشل، سنگاپور، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سورینام، سوئد، سوئیس، باهاما، بریتانیا، و وانواتو.

نکات تکمیلی:

-سگ‌ها و گربه‌های ایالات متحده و کانادا به آزمایش تیتر نیاز دارند.

-تمامی سگ‌ها و گربه‌هایی که از کشوری که دارای بیماری هاری هستند و بدون آزمایش تیتر هاری وارد امارات می‌شوند قرنطینه می‌شوند و آزمایش تیتر هاری با هزینه مالک انجام می‌شود.

-اگر گربه یا سگ شما در حال بازگشت به امارات است و قبل از ترک امارات در برابر هاری واکسینه شده است و واکسیناسیون هنوز معتبر است، آزمایش تیتر لازم نیست.

-حیوانات خانگی واکسینه نشده از کشورهای تحت کنترل هاری زیر 15 هفته نمی‌توانند وارد امارات شوند.

-توله سگ‌ها و بچه گربه‌های کشورهای پرهاری نمی‌توانند تا سن 27 هفتگی وارد امارات متحده عربی شوند.

-میکروچیپ : ریزتراشه حیوان خانگی شما باید ایزو 11784 ، 15 رقمی و غیر رمزگذاری شده باشد. اگر ریزتراشه حیوان خانگی شما مطابق با ISO 11784 نیست، باید اسکنر میکروچیپ خود را به همراه داشته باشید.

-درمان انگل‌ها : قبل از اینکه سگ یا گربه شما بتواند وارد امارات شود، دامپزشک شما باید حیوان خانگی شما را در مدت 14 روز پیش از جابه‌جایی در برابر انگل های داخلی و خارجی درمان کند.

هزینه‌های خدمات برای مجوز پت (حیوان خانگی)  امارات متحده عربی:

هزینه‌های خدمات مجوز حیوان خانگی امارات عبارتند از:

200 درهم برای هر مجوز واردات سگ/گربه

500 درهم برای هر سگ برای درخواست رهاسازی

250 درهم برای هر گربه برای درخواست رهاسازی

مواردی که باید در مورد ورود حیوانات خانگی به امارات در نظر گرفت

تلاش برای نقل مکان حیوان خانگی به دبی یک فرآیند طولانی و دقیق است که پیچیدگی‌های زیادی دارد و اگر جزئیات کوچک را از دست بدهید، می‌تواند به سرعت به یک کابوس برای شما و حیوان خانگی‌تان تبدیل شود.

استخدام خدمات نقل مکان حرفه‌ای

استفاده از خدمات حرفه‌ای جابجایی حیوانات خانگی را برای اطمینان از سفر بدون استرس برای حیوان خانگی خود در نظر بگیرید. برای اطمینان از اینکه سگ یا گربه شما سالم به دبی می‌رسد، استخدام یک سرویس جابجایی حیوانات خانگی در دبی ضروری است. آن‌ها همه چیز را از دریافت مجوز گرفته تا برنامه‌ریزی پرواز برای حیوانات خانگی شما و دریافت مدارک لازم انجام می دهند. نظارت حرفه‌ای بر سفر حیوان خانگی شما تضمین می‌کند که آن‌ها بهترین مراقبت را خواهند داشت زیرا بسیاری از این سازمان‌ها خدمات جابجایی حیوان خانگی خود را به ارائه خدمات خانه به خانه گسترش می‌دهند.

حیوانات خانگی هنگام واردن شدن باید به‌عنوان محموله آشکار (هوایی) وارد و تا حد امکان مستقیم حمل و نقل شوند. اگر در برنامه سفر توقفی وجود داشته باشد، باید یک فرم گواهی تکمیل شود که حیوان خانگی شما در طول توقف در معرض حیوانات دیگر قرار نگرفته است. حیوانات در صورتی که مطابق با مقررات بالا باشند و شرکت هواپیمایی به آنها اجازه دهد، می‌توانند وارد کابین شده یا به عنوان بار تحویل داده شوند. حیوان خانگی شما برای ترانزیت زمینی از امارات متحده عربی باید مجوز حمل‌و‌نقل داشته باشد. برای گربه‌‌ها و سگ‌هایی که به عنوان محموله ترانزیتی از کشور عبور می‌کنند، باید مجوز ترانزیت قبلی از وزارتخانه اخذ شود. آنها باید با گواهی بهداشت دامپزشکی یا سند واکسیناسیون که نشان دهد حیوان علیه هاری واکسینه شده است و مجوز واردات (شماره صدور) از کشور واردکننده همراه باشد.

نقاط ورودی مورد تایید: فرودگاه بین‌المللی ابوظبی، فرودگاه بین‌المللی دبی و فرودگاه بین‌المللی شارجه. حیوانات خانگی باید از دوشنبه تا پنجشنبه وارد شوند. حداکثر دو حیوان خانگی برای هر فرد در سال می‌تواند به کشور وارد شود. (2 گربه یا 2 سگ یا 1 گربه و 1 سگ)

یک نماینده می‌تواند ترتیبی دهد که تعداد آنها به پنج عدد نیز افزایش یابد. فرآیند بازرسی تا حدودی پیچیده است و می‌تواند چندین ساعت طول بکشد. ما به شما توصیه می‌کنیم که از خدمات یک عامل حمل‌و‌نقل در امارات متحده عربی استفاده کنید تا ترخیص سریع را برایتان ترتیب دهد.

حیوانات خانگی که از زمینی از امارات عبور می‌کنند، مجوز واردات از کشور مقصد مورد نیاز است. برای حیوانات خانگی که از راه هوایی ترانزیت می‌شوند، مجوز حمل‌و‌نقل نیز مورد نیاز است و هنگام حضور در مکان‌های عمومی نیز، تمام سگ‌ها باید با قلاده بسته شده باشند.

خارج کردن حیوانات خانگی از امارات

خارج کردن حیوانات خانگی از اماراتبرای خارج کردن صادرات حیوان خانگی از امارات، شرایط اولیه مجوز بردن است که در فرودگاه‌های بین‌المللی دبی، ابوظبی یا شارجه مورد بررسی قرار می‌گیرد، واکسیناسیون معتبر هاری بین یک سال تا 30 روز قبل از بردن و اثبات اینکه حیوان خانگی شما میکروچیپ شده است و جعبه ای که مطابق با دستورالعمل‌های انجمن بین‌المللی حمل‌و‌نقل هوایی است. حیوانات خانگی که پس از بازدید از امارات خارج می‌شوند نیز باید مجوز خروج دریافت کنند.

صاحبان حیوانات خانگی باید برنامه‌ریزی کنند که شخصاً برای مجوز از وزارت کشاورزی و شیلات درخواست دهند.

این مجوز همچنین می‌تواند به صورت آنلاین درخواست شود.

اگر قصد دارید پس از خروج از کشور به امارات برگردید، حیوان خانگی شما باید دارای ریزتراشه، واکسن فعلی هاری، گواهی سلامت و مجوز خروج باشد.

حیوانات خانگی که از امارات متحده عربی خارج می‌شوند، تا زمانی که واکسن هاری آن‌ها قبل از ورود مجدد به کشور منقضی نشده باشد، برای بازگشت نیازی به آزمایش تیتر هاری ندارند. حیوانات خانگی که به امارات برمی‌گردند باید یک کپی از گواهی سلامت دامپزشکی صادر شده در هنگام خروج از کشور همراه داشته باشند.

دیگر حیوانات به جز سگ، گربه و …

خرگوش، لاک پشت و حیوانات دیگر و پرندگانی که از ایالات متحده (به استثنای تنسی) وارد می‌شوند باید دارای گواهی سلامت، گواهی مبدا، اطلاعات پرداخت در صورت وجود و مجوز واردات از وزارت تغییرات آب و هوا و محیط زیست باشند.

اگر پرنده حیوان خانگی شما تابع الزامات CITIES  باشد، این مجوزها باید تضمین شوند.

خرگوش‌ها، همسترها، خوکچه‌های هندی و سایر پستانداران کوچک باید میکروچیپ شده و همراه با گواهی سلامت باشند.

سایر بی‌مهرگان، ماهی‌های استوایی، خزندگان و دوزیستان مشمول الزامات واکسیناسیون هاری نیستند، اما ممکن است شرایط دیگری داشته باشند و برای ورود به امارات ملزم به دریافت گواهی سلامت باشند.

به صاحبان حیوانات خانگی اکیداً توصیه می‌شود که اطلاعات بیشتری را از مقامات مربوطه کشورشان و/یا کشور مقصد جویا شوند.

اگر حیوان خانگی شما سگ، گربه یا موش خرما نیست، و به خصوص اگر لاک پشت یا طوطی است، باید بررسی کنید که تحت کنوانسیون تجارت بین‌المللی گونه های در معرض خطر انقراض جانوران و گیاهان وحشی (CITES) محافظت نشده باشد. در این صورت باید برای مجوزهای اضافی درخواست دهید.

ورود حیوانات خانگی به امارات، می‌تواند کمی چالش برانگیزباشد ، مخصوصا اگر حیوان خانگی شما از نزادهای ممنوعه باشد. به‌هرحال ، اگر فکر می‌کنید به تنهایی نمی‌توانید این کارها را انجام دهید یا وقت کافی برایش ندارید، همیشه می‌توانید از مراکزی که این خدمات را انجام می‌دهند، کمک بگیرید تا اطمینان حاصل کنید که فرزندان دوم شما هم به راحت‌ترین شیوه همراه سفرتان خواهند بود، بازدید از دبی با این دوست‌داشتنی‌های کوچک لذت بیشتری خواهد داشت!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا