اخبار امارات

کیسه های پلاستیکی از سال 2024 در شارجه ممنوع می شوند

در روز سه‌شنبه اعلام شد که شارجه از 1 ژانویه 2024، استفاده از کیسه‌های پلاستیکی یک‌بار مصرف را قدغن می‎‌کند. طبق تصمیمی از سوی شورای اجرایی این امارت، جایگزین‌هایی سازگار با محیط زیست ارائه خواهد شد.

از 1 ژانویه 2024، هر گونه خرید و فروش، تولید، ارائه یا صادرات کیسه‌ها یا مواد پلاستیکی یک‌بار مصرف در این امارت ممنوع است.

اداره امور شهرداری ماموریت دارد تا برنامه‌ها و سیاست‌هایی با هدف اجرای این ممنوعیت طرح کند. این اداره همچنین با بر عهده گرفتن برنامه‌های آگاه‌بخشی مصرف‌کنندگان، به ساکنان کمک خواهد کرد تا به استفاده از کیسه‌های چندبار مصرف و سازگار با محیط زیست روی بیاورند.

این امارات همچنین با هدف آماده‌سازی شرایط برای این ممنوعیت در سال 2024، تعرفه‌ای 25 فلسی بر تهیه‌ی هر کیسه پلاستیکی یک‌بار مصرف از 1 اکتبر 2022 اعمال خواهد کرد.

در ابوظبی، ممنوعیت استفاده از پلاستیک یک‌بار مصرف از 1 ژوئن آغاز شد، در حالی که در دبی، از 1 ژوئیه، خرده‌فروشان هر کیسه پلاستیکی را با قیمت 25 فلس به مشتریان فروخته‌اند. نکته قابل توجه این است که خرده‌فروشان در دبی به خلیج تایمز اعلام کردند که در طول یک ماه شاهد کاهش 40 درصدی در استفاده از این نوع کیسه‎ها بوده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا