اخبار امارات

بزرگترین مزرعه عمودی دنیا در دبی

بزرگترین مزرعه عمودی جهان واقع در دبی

با سرمایه‌ی 40 میلیون دلاری، درهای خود را گشود.

این مزرعه بخشی از Emirates Crop One، سرمایه‎گذاری مشترک بینEmirates Flight Catering و Crop One است.

بوستانیکا در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی آل مکتوم در دبی وورلد سنترال، مساحتی 330000 فوت مربعی را اشغال کرده و برای تولید بیش از یک میلیون کیلوگرم سبزیجات پربار و با کیفیت در سال آماده‌سازی شده است. این مزرعه 95 درصد کم‌تر از کشاورزی سنتی به آب نیاز دارد.

شیخ احمد بن سعید آل مکتوم، رئیس و مدیر اجرایی Emirates Airline and Group تاکید کرد: “خودکفایی و امنیت غذایی برای رشد اقتصادی هر کشوی حیاتی است، و امارات نیز در این مورد مستثنی نیست.”

مسافران ایرلاین امارات و دیگر خطوط هوایی می‌توانند از این ماه، این سبزیجات خوش‌طمع را در پروازهای خود امتحان کنند. قرار است به زودی این محصولات به سوپرمارکت‌های امارات بیایند.

بوستانیکا توسط فناوری‌های قدرتمند – یادگیری ماشینی، هوش مصنوعی و روش‌های پیشرفته – و یک تیم داخلی بسیار تخصصی که شامل کارشناسان برزشناس، مهندسان، باغبانان و دانشمندان گیاه‌شناس است، هدایت می‌شود.

سیستم حلقه بسته مزرعه با هدف گردش در آوردن آب در میان گیاهان برای افزایش استفاده و عملکرد آب طراحی شده است.

بوستانیکا بر منابع خاک جهان که در معرض خطر هستند، هیچ اثری نخواهد داشت و وابستگی فوق‌العاده‌ کاهش‌یافته‌ای به آب و برداشت محصول در طول سال خواهد داشت که شرایط آب‌وهوایی و آفات مانعی برای آن نخواهند بود.

بازدید حاکم دبی، عالیجناب شیخ محمد از بزرگ ترین مزرعه عمودی جهان

عالیجناب شیخ محمد بن راشد آل مکتوم معاون رییس و نخست‌وزیر امارات و حاکم دبی از «بستانک» یا Emirates Crop One به اختصار ECO1، بزرگ‌ترین مزرعه‌ی عمودی جهان بازدید کرد.

ایشان در جریان آخرین تکنولوژی‌های روز به‌کار‌رفته در این مزرعه‌ی هیدروپونیک قرار گرفت.

این مجموعه که با ارزش ۴۰ میلیون دلار و زیربنای ۳۰ هزار مترمربعی در ماه جولای امسال افتتاح شد، سالانه ۱ میلیون کیلوگرم سبزیجات و برگ‌های سبز مرغوب تولید کرده و ۹۵ درصد کمتر از مزارع سنتی آب مصرف می‌کند.

در حال حاضر در این مزرعه اسفناج، کلم برگ یا کیل، آروگولا و انواع کاهو کشت می‌شود.

به گفته‌ی عالیجناب شیخ محمد، موفقیت این طرح منحصر‌به‌فرد بیانگر تعهد امارات به ایجاد امنیت غذایی با استفاده از روش‌های مناسب محیط‌ زیست و صرفه‌جویانه بوده و گام بزرگی در جهت ایجاد راهکار‌هایی برای امنیت غذایی جهانی برداشته است.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Gooya Dubai 🇦🇪 گویا دبی (@gooya_dubai)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا