اخبار امارات

رشد گردشگری دبی تا 17 میلیارد دلار تا سال 2025

افزایش تقاضا باعث رشد بازار توریسم امارات تا سال ۲۰۲۵ خواهد شد

کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند اندازه بازار توریسم امارات، عمدتا شامل هتل‌ها و شرکت‌های هواپیمایی، تا سال ۲۰۲۵ به ۱۷ میلیارد دلار برسد.

دبی یکی از مقصدهای توریستی برتر در جهان برای سفرهای تفریحی است و ۷۵ درصد مسافران به دبی را خانواده‌ها و زوج‌ها تشکیل می‌دهند.

با پایان شرایط پاندمی، بیشتر توریست‌ها ترجیح می‌دهند به محیط‌های طبیعی و ماجراجویی سفر کنند تا ارتباطات بین‌فردی را کاهش دهند.

کارشناسان می‌گویند بخش توریستی امارات به خاطر تقاضای سرکوب‌شده در این سالها و گشایش مراکز توریستی جدید، قوی‌تر از قبل به بازار باز خواهد گشت.

تحقیقات نشان می‌دهد که توریست‌ها در دوران پس از پاندمی به دلیل رعایت نکات بهداشتی، تمایل بیشتری به هتل‌های لوکس دارند. آمار نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۱، ۶۰ درصد توریست‌ها در هتل‌های ۵ ستاره و ۲۱ درصد توریست‌ها در هتل‌های ۴ ستاره اقامت داشته‌اند که این آمار نسبت به سال‌های قبل افزایش داشته است.

همچنین توریست‌های بیشتری به منظور استراحت طولانی‌مدت به دبی می‌آیند و تمایل به اقامت کوتاه‌مدت کمتر شده است. توریست‌های نسل جوان نیز برای تفریحات ورزشی و ماجراجویانه اشتیاق بیشتری نشان می‌دهند.

نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ نقش پررنگی در افزایش رونق بازار توریسم دبی و تقاضا برای پرواز و هتل ایفا کرده است. دبی در سال ۲۰۲۱ بیش از ۱۰ میلیون توریست و مجموع ۳۱ میلیون شب اقامت در هتل ثبت کرد که یک درصد از کل آمار جهانی را تشکیل می‌دهد.

با باقی ماندن شبهات درباره‌ی وضعیت کرونا و قرنطینه‌های احتمالی، تمایل برای رزرو‌های انعطاف‌پذیر و بلیت‌های قابل استرداد بیشتر شده و افراد میل بیشتری به سفر در کشور خودشان یا کشورهای نزدیک دارند. همچنین آمار سفرهای لحظه‌‌آخری و بدون رزرو از قبل افزایش یافته است.

بر اساس داده‌های بازارهای fDI فایننشال تایمز، این امارت در سال گذشته 6.4 میلیارد درهم (1.7 میلیارد دلار) سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در 30 پروژه جذب کرده و رتبه نخست در سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی، پروژه‌ها و ایجاد شغل در بخش گردشگری را کسب کرد.

موفقیت در جذب سرمایه خارجی

بر اساس گزارش Dubai FDA Monitorکه توسط آژانس توسعه سرمایه‌گذاری دبی (Dubai FDI) منتشر شده است، سرمایه‌گذاری‌ها و پروژه‌های جدید در طول سال 2021، 5545 شغل جدید ایجاد کرده‌اند.

دبی در سال 2021، 7.28 میلیون بازدیدکننده بین‌المللی که شب را در این امارات سر کردند، داشته است؛ 32 درصد رشد نسبت به آمار سال گذشته‌ی آن.

فعالیت‌های تجاری در اقتصاد بخش خصوصی غیرنفتی دبی در ماه ژوئن به پیشرفت سریع خود ادامه دادند، و از آن‌جایی که برخلاف فشارهای ناشی از تورم، سفارشات جدید همچنان شاهد رشد بودند، این فعالیت‌های تجاری در طول سه سال اخیر در سریع‌ترین حالت ممکن به رشد ادامه دادند.

شاخص فصلی مدیران خرید S&P Global Dubai از 55.7 در ماه مه به 56.1، بالاترین میزان خود از ژوئن 2019، رسید.

بخش سفر و گردشگری به عنوان محرک اصلی رشد در این امارت باقی مانده است. در این گزارش آمده است که دبی همچنین در جذب سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در گردشگری، در طول پنج سال گذشته، از دیگر شهرهای پیشرو در جهان از جمله لندن، پاریس و شانگهای جلوتر بوده است. بخش گردشگری این امارت از 2017 تا 2021، 83.5 میلیارد درهم سرمایه در 205 پروژه FDI تزریق و 30082 شغل جدید ایجاد کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا