اخبار امارات

افزایش نرخ تاکسی در دبی و شارجه

حداقل کرایه تاکسی در دبی روی 12 درهم باقی می‌ماند، اما مجموع کرایه‌ی متغیر، وابسته به طول مسیر خواهد بود.

روز شنبه، اداره راه و ترابری دبی به گلف نیوز اعلام کرد که پی افزایش شدید قیمت سوخت در ژوئیه، کرایه تاکسی در دبی افزایش پیدا کرده است.

هرچند، هزینه دیگر وسایل نقلیه عمومی – از جمله دبی مترو، ترموا و اتوبوس‌های عمومی – بدون تغییر مانده است.

اداره راه و ترابری (RTA) گفت: “تمام تغییرات در کرایه تاکسی تغییراتی پویا و وابسته به نوسانات قیمت سوخت در بازار محلی هستند و بر اساس مصرف سوخت بر کیلومتر محاسبه می‌شوند.”

به گفته تاکسیرانان، کرایه‌ تاکسی از 1.99 در کیلومتر به 2.21 درهم در کیلومتر افزایش یافته است. این یعنی هزینه پیمودن یک مسیر 10 کیلومتری با تاکسی 2.20 درهم بیشتر از قبل می‌شود.

اداره راه و ترابری تاکید کرد که وسایل نقلیه عمومی همچنان اقتصادی‌ترین نوع رفت و آمد به حساب می‌آیند.

این اداره اعلام کرد: “RTA راه‌های حمل و نقل عمومی مختلفی مانند دبی مترو و تراموا، اتوبوس‌های عمومی و سیستم حمل و نقل دریایی یکپارچه که بیشتر نقاط جغرافیایی دبی را در بر می‌گیرد، فراهم کرده است. همچنین، این اتوبوس‌های عمومی خدمات بین‌شهری برای رفت و آمد بین امارت‌ها نیز ارائه می‌دهند.

نرخ کرایه تاکسی در شارجه از تاریخ یکم جولای تغییر کرد.

از تاریخ یکم جولای ۲۰۲۲ بسته به تغییرات قیمت سوخت اعلام شده توسط وزارت انرژی امارات، ممکن است نرخ کرایه‌ی تاکسی در شارجه کاهش یا افزایش پیدا کند.

اداره راه و ترابری شارجه (SRTA) می‌گوید که نرخ کرایه‌ی تاکسی دربست هر ماه نسبت به قیمت سوخت تغییر خواهد کرد.

از آگوست ۲۰۱۵ که امارات تصمیم گرفت قیمت سوخت داخلی را با قیمت جهانی تنظیم کند، کمیته قیمت سوخت امارات قیمت جدید بنزین را در انتهای هر ماه اعلام می‌کند.

به دلیل افزایش قیمت جهانی نفت خام و شروع جنگ روسیه و اوکراین در ماه فوریه، قیمت بنزین در امارات از ژانویه‌ی ۲۰۲۲ جهش ۵۶ درصدی داشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا