اخبار امارات

برنامه‌های ساخت مجموعه‌های تفریحی در پالم جبل علی اعلام شد

ابرپروژه‌ی پالم جبل علی دوباره راه افتاده است. عالیجناب شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، معاون رئیس امارات و حاکم دبی روز ۳۱ می ۲۰۲۳ از برنامه‌ی ادامه‌ی ساخت پالم جبل علی با انواع هتل‌ها، ساحل، مجتمع‌های مسکونی و اماکن
تفریحی خبر داد.

با طرح‌های جدیدی که سازنده‌ی اصلی یعنی نخیل منتشر کرده، اطلاعات بیشتری درباره‌ی جاذبه‌ها و امکانات این منطقه معلوم شده است. ساخت این پروژه در سال ۲۰۰۹ در پی بحران مالی جهانی متوقف شده بود اما بعد بهبود وضعیت بازار املاک دبی در سال‌های اخیر، این پروژه از سر گرفته شد.

نکاتی که اکنون درباره‌ی پالم جبل‌ علی می‌دانیم:

حداقل ۸۰ هتل

عالیجناب شیخ محمد سال گذشته اعلام کرد که این پروژه حداقل ۸۰ هتل و اقامتگاه خواهد داشت. هنوز نام یا برندی اعلام نشده اما در وبسایت اصلی مواردی مانند اقامتگاه سلامتی، خانوادگی و بوم‌گردی به چشم می‌خورد.

جاذبه‌های جدید

برنامه‌هایی برای ایجاد یک باشگاه یات و قایق تفریحی در بخش ساقه‌ی این پالم اعلام شده است. همچنین یک مرکز خرید، تعدادی کلاب ساحلی و پارک نیز برای این پروژه در نظر گرفته شده است.

دوبرابر پالم جمیرا

این پروژه با وسعت ۱۳.۴ کیلومترمربع دوبرابر پروژه‌ی قبلی یعنی پالم جمیرا خواهد بود.

هفت جزیره

پالم جبل علی چند قسمت دارد که آن را با پالم جمیرا متفاوت می‌کند. هر دو سر هلال این پالم به جزیره اصلی متصل است و این یعنی وضعیت ترافیک بهبود می‌یابد.

۱۱۰ کیلومتر خط ساحلی بیشتر

این پروژه ۱۱۰ کیلومتر به خط ساحلی دبی اضافه می‌کند. در سال ۲۰۲۳ عالیجناب شیخ محمد اعلام کرد که تا ۲۰۴۰ خط‌ ساحلی دبی ۴۰۰ درصد افزایش خواهد یافت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا