اخبار امارات

دوشنبه در امارات روز عید اعلام شد

امارات دوشنبه را به عنوان اولین روز عید فطر جشن می گیرد

مرکز بین المللی نجوم روز یکشنبه 1 می اعلام کرد که هلال ماه شوال در ابوظبی رؤیت شده است. این بدان معناست که عید سعید فطر فردا، دوم می(دوشنبه) آغاز می شود.

این مرکز نجومی افزود: هلال با استفاده از تکنیک تصویربرداری نجومی رویت شد و ماه به دلیل غبارآلود بودن هوا با چشم غیرمسلح قابل رصد نبود.

ماه در ساعت 15:10 بعد از ظهر از رصدخانه مرکز بین المللی نجوم رؤیت شد. فاصله ماه از خورشید 6.5 درجه است.

اعلام نهایی زمانی انجام می شود که کمیته رصد ماه در امارات که تنها بعد از نماز مغرب تشکیل می شود، تصمیم گیری کند.

بخش دولتی تعطیلات عید را در امارات تا جمعه 6 می برگزار خواهد کرد. مدارس سراسر کشور نیز تعطیلات طولانی عید را اعلام کرده اند و دانش آموزان از 9 روز تعطیلی برخوردار خواهند بود.

پیام تبریک حاکم دبی:

عالیجناب شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، معاون رئیس و نخست وزیر امارات و حاکم دبی، روز یکشنبه در پیامی توئیتری ، عید سعید فطر را به مردم امارات و مسلمانان سراسر جهان تبریک گفتند.

ایشان نوشتند :
«هر سال مردم امارات و ملت‌های عربی و اسلامی به یکدیگر نزدیک‌تر می‌شوند… دل‌های ما بردبارتر و آرام‌تر و بیشتر از محبت سرشار می‌شود… هر سال ما در اطاعت پروردگارمان خوشحال‌ترینیم…

عیدتان مبارک ؛ امید که خداوند همه اعمال نیک ما را قبول کند.»

وعده عیدی ولیعهد ابوظبی به کودکان نیازمند:

به مناسبت عید سعید فطر، عالیجناب شیخ محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی و معاون فرماندهی کل نیروهای مسلح امارات دستور پرداخت عیدی را در میان فرزندان خانواده‌های مشمول کمک‌های اجتماعی ارائه شده توسط وزارت توسعه جامعه و کسانی که در سازمان‌های دولت‌های محلی در سراسر امارات ثبت نام کرده‌اند، صادر کرده است.

این کمک‌هزینه سخاوتمندانه برای کودکان زیر 18 سال است.

وضعیت هوای امارات در تعطیلات عید فطر:

مرکز ملی هواشناسی پیش بینی کرده است که دمای هوا در امارات در تعطیلات عید فطر افزایش می‌یابد.

در روز یکشنبه، حداکثر دمای 36 درجه سانتی گراد در ابوظبی و 35 درجه سانتی گراد در دبی پیش بینی می شود، که با وزش باد و گرد و غبار و کاهش دید همراه است.
سرعت باد به 40 کیلومتر در ساعت می‌رسد و دریا ملایم تا مواج خواهد بود.

دمای هوا در روز دوشنبه افزایش می‌یابد و بیشینه آن در ابوظبی 38 درجه سانتیگراد و در دبی 33 درجه سانتیگراد خواهد بود.
‏NCM اعلام کرد که حداکثر دمای روز دوشنبه در العین 39 درجه سانتیگراد، در فجیره 40 درجه سانتیگراد و در راس‌الخیمه 37 درجه سانتیگراد خواهد بود.

مرکز ملی هواشناسی اعلام کرد که هوا “به طور کلی هوا صاف اما گاهی اوقات غبارآلود و در برخی مناطق داخلی همراه با افزایش قابل توجه دما خواهد بود.”

با این حال، روز سه‌شنبه یک کاهش دما در وضع آب‌وهوا رخ خواهد داد و بیشینه دما در ابوظبی 36 درجه سانتی‌گراد و در دبی 32 درجه سانتی‌گراد خواهد بود. هوا در سایر امارات همچنان گرم خواهد بود.

پیش بینی می شود دمای هوا در روز چهارشنبه به همین منوال باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا