اخبار امارات

هشدار پلیس دبی: پیش از پرداخت، از اعتبار ایمیل مطمئن شوید

پلیس دبی هشدار فوری برای ساکنین صادر کرده و از آن‌ها خواسته که مراقب ایمیل‌های کلاهبرداری باشند.

این اداره در یک توییت از افراد خواست که از اعتبار ایمیلی که ممکن است هویت پلیس دبی را جعل کند مطمئن شوند و به‌خصوص مراقب ایمیل‌هایی باشند که از آن‌ها می‌خواهد روی یک لینک کنند تا هزینه‌ی جریمه یا خدمات را پرداخت کنند.

در این توییت آمده است: «کلاهبرداران از روش‌های فریبنده‌ای استفاده می‌کنند و از دریافت‌کنندگان ایمیل می‌خواهند که روی یک لینک کلیک کنند تا هزینه‌ی جریمه یا خدمات را پرداخت کنند. ما از اعضای جامعه درخواست می‌کنیم که مراقب باشند و احتیاط کنند، و همچنین اعتبار ایمیلی را که ادعا می‌شود از سوی پلیس دبی است بسنجند تا قربانی چنین کلاهبرداری‌هایی نشوند.»

پیش‌تر، فرماندهی کل پلیس شارجه به افرادی که از وبسایت‌های مخصوص خرید و فروش خودرو استفاده می‌کنند، درباره‌ی افزاش خطر کلاهبرداری و دزدی هشدار داده بود. به گفته‌ی مقامات، مجرمان از روش جدیدی استفاده می‌کنند که در آن از تعطیلات رسمی و تعطیلات آخر هفته که فعالیت‌های بانکی انجام نمی‌شود سواستفاده می‌کنند.

نحوه‌ی کار آن‌ها این است که از طریق ATM اسکناس تقلبی به حساب فرد واریز می‌کنند و قربانیان خود را فریب می‌دهند تا گمان کنند که تراکنش معتبر است. افراد بی‌خبر نیز که در فرایند تکمیل معامله خود هستند، قربانی این کلاهبرداری می‌شوند و بعدتر متوجه می‌شوند که کلاهبرداری و دزدی صورت گرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا