سفر به امارات

پنج راه برای اجتناب از شلوغی فرودگاه دبی

پیش‌بینی می‌شود در عرض تنها دو روز ۲۶ و ۲۷ آگوست، بیش از نیم میلیون نفر از فرودگاه دبی استفاده کنند. مدیریت این فرودگاه روز ۱۶ آگوست گفت که در دو هفته‌ی آینده با بازگشت ساکنین امارات از تعطیلات خود، این فرودگاه روزهای شلوغی خواهد داشت.

به گفته‌ی مدیریت این فرودگاه، در این بازه ۱۳ روزه از ۱۶ تا ۲۸ آگوست میانگین رفت‌وآمد روزانه به ۲۵۸ هزار نفر خواهد رسید که بیشترین میزان آن برای روزهای ۲۶ و ۲۷ آگوست پیش‌بینی می‌شود.

بنابراین اگر قصد دارید در این بازه زمانی به امارات بازگردید ما چند راهنمایی برای شما داریم تا بتوانید به‌راحتی در فرودگاه کارهای لازم را انجام دهید.

۱) از بخش کنترل پاسپورت کودکان استفاده کنید.
اگر همراه کودکان ۴ تا ۱۲ سال سفر می‌کنید، می‌توانید از کانترهای کنترل پاسپورت کودکان در سالن ورودی ترمینال ۱ و ۲ فرودگاه بین‌المللی دبی استفاده کنید. این کانترها مخصوص کودکان هستند و با آن‌ها کودکان حتی امکان این را دارند که خودشان پاسپورتشان را مهر بزنند.

۲) از گیت‌های هوشمند استفاده کنید.
بزرگسالان نیز می‌توانند از طریق گیت‌های هوشمند از بخش کنترل پاسپورت عبور کنند. به گفته‌ی وبسایت GDRFA دبی، این گیت‌ها از فناوری تشخیص چهره و عنبیه استفاده می‌کنند و با آن‌ها مسافران می‌توانند فرایند کنترل پاسپورت را بدون نیاز به دریافت مهر خروج در پاسپورتشان انجام دهند.

فقط افراد با قد بالای ۱۲۰ سانتی‌متر که شهروند امارات یا کشورهای GCC، ساکن امارات، دارای ویزای حین ورود یا ویزای شنگن و یا دارای ویزای از پیش صادر شده هستند می‌توانند از این گیت‌ها استفاده کنند.

۳) با مترو از ترافیک اجتناب کنید
به گفته‌ی مدیریت فرودگاه‌های دبی، جاده‌هایی که به فرودگاه بین‌المللی دبی می‌رسند در ساعات اوج شلوغ خواهند بود. به مسافران توصیه شده که به‌جای خودرو شخصی از مترو دبی استفاده کنند که خط قرمز آن در ترمینال ۱ و ۳ ایستگاه دارد.
مسافران می‌توانند همراه خود در مترو یک چمدان بزرگ با ابعاد حداکثر ۸۱ در ۵۸ در ۳۰، و یک چمدان کوچک با ابعاد حداکثر ۵۵ در ۳۸ در ۳۰ حمل کنند. تمام چمدان‌ها باید در بخش مخصوص چمدان هر واگن قرار داده شود.

۴) اگر کسی به استقبالتان می‌آید، به بخش پارکینگ بروید
ورودی اصلی در محوطه بیرونی بخش پروازهای ورودی ترمینال‌های ۱ و ۳ مخصوص وسایل حمل‌ونقل عمومی و وسایل متعلق به فرودگاه هستند. بنابراین اگر دوستان یا بستگانتان به استقبال شما به فرودگاه می‌آیند، باید از پارکینگ‌های کوتاه یا بلند‌مدت این ترمینال‌ها استفاده کنند.

پارکینگ ترمینال ۱ دو تا سه دقیقه پیاده از ورودی این ترمینال فاصله دارد. این پارکینگ دو بخش اکونومی و پرمیوم دارد که هزینه‌ی پارکینگ در بخش اکونومی آن از یک ساعت ۲۵ درهم شروع می‌شود.

پارکینگ ترمینال ۳ نیز دو تا سه دقیقه از ورودی این ترمینال فاصله دارد و هزینه‌ی پارکینگ در بخش اکونومی آن از یک ساعت ۳۰ درهم شروع می‌شود.

۵) اگر از تاکسی استفاده می‌کنید به این نکات توجه کنید.
بعد از دریافت بار خود، تابلوها را دنبال کنید تا به ایستگاه تاکسی برسید که در آن در تمام ساعات تاکسی منتظر شماست. نرخ تاکسی‌های RTA در فرودگاه دبی از ۲۵ درهم شروع می‌شود.

اگر هم می‌خواهید از سرویس‌هایی مانند کریم و اوبر استفاده کنید، لاین‌های جداگانه‌ای برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.
همچنین می‌توانید از سرویس لیموزین شرکت تاکسی‌رانی دبی در ترمینال‌های ۱ و ۲ و ۳ استفاده کنید. هزینه‌ی آن از ۲۵ درهم شروع شده و هر کیلومتر ۳.۶۷ درهم محاسبه می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا