اخبار امارات

آمار کرونا در امارات در یک هفته دوبرابر شد

آمار روزانه‌ی ابتلا به کرونا در امارات در یک هفته‌ی اخیر دوبرابر شده و آمار بستری مبتلایان نیز افزایش پیدا کرده ‌است.

ابتلای روزانه به کووید-۱۹ در ابتدای ماه جون ۴۵۰ بود اما در ۱۳ ژوئن به بیش از ۱۳۰۰ نفر رسید.

این آمار بعد از اوج گرفتن در ژانویه، در ماه اپریل کاهش یافته و به زیر ۲۰۰ نفر رسید بود.

همچنین بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی وزارت بهداشت امارات، در تاریخ سه‌شنبه 14 ژوئن 2022 شمار کل مبتلایان جدید به کووید- ۱۹ در این کشور به 1356 نفر رسید. البته خوشبختانه هیچ مرگ و میر کرونایی گزارش نشده است.

یکی از سخنگوهای دولت در این باره می‌گوید که برخی از افراد در امارات طبق معیارهای بهداشتی برای عدم ابتلا به کرونا عمل نمی‌کنند. این موضوع شامل عدم استفاده از ماسک در فضاهای سرپوشیده می‌شود که رعایت نکردن آن ۳ هزار درهم جریمه به دنبال خواهد داشت. همچنین اعلام شد که نظارت بر استفاده از ماسک بیشتر خواهد شد.

این مقام دولتی همچنین هشدار داد که برخی از افراد علی‌رغم مثبت شدن تست کووید، دوره‌ی قرنطینه در خانه را رعایت نمی‌کنند. در دبی فرد بعد از مثبت شدن تست کرونا باید ۱۰ روز قرنطینه شود و رعایت نکردن این موضوع موجب افزایش تعداد مبتلایان خواهد شد.

اما چرا آمار کرونا در امارات در روزهای اخیر بالا رفته است؟

موارد ابتلا به کووید در امارات در کمتر از یک‎‌هفته بیش از دو برابر افزایش داشته است. مقامات همچنین از رشد نرخ بستری افراد مبتلا خبر دادند.

طبق وبسایت سازمان مدیریت بحران و بلایای طبیعی کشور، رشد شدید روزانه موارد ابتلا در طی 10 روز گذشته دلایل به‌خصوصی داشته است.

یکی از سخنگویان این سازمان، دوشنبه شب، در یک نشست خبری به دلایل افزایش تعداد مبتلایان اشاره کرد. این مقام رسمی گفت: “بر تعدادی از رفتارهایی که جامعه و سلامت عمومی را در معرض خطر قرار می‌دهند نظارت داشتیم.”

  1. قرنطینه نشدن در دوره‌ی ابتلا: به گفته‌ی سخنگوی سازمان مدیریت بحریان و بلایا، تعداد کمی از افراد مبتلا به کووید پروتکل‌ قرنطینه را نقض کردند. بیماران کرونایی ملزم به 10 روز ماندن در قرنطینه هستند. وی گفت: “بی‌توجهی به این پروتکل امنیت جامعه را تهدید می‌کند. جای تاکید دارد که هر شخصی که باعث شیوع ویروس شود باید در محضر مراجع مربوطه پاسخگو باشد.”
  2. ماسک زدن: این مقام رسمی بر الزام استفاده از ماسک در محیط‌های عمومی سربسته (مانند مال‌ها) تاکید کرد. “بی‌توجهی ]به این امر[ مساوی با تخطی از قانون است و افرادی که این قانون را نقض می‌کنند باید تا سقف 3000 درهم جریمه پرداخت کنند.” ماسک زدن در فضای باز اجباری نیست.
  3. بی‌توجهی به اقدامات پیشگیری‌کننده: به گفته‌ی این سخنگو، این مورد یکی از دلایل افزایش موارد روزانه ابتلاست. همه ساکنان در “حفظ سلامت عمومی و ایمنی به دست آمده” نقش دارند. وی گفت: “از همه می‌خواهیم تا با استفاده از ماسک در فضاهای بسته، تجمع نکردن، احتیاط کردن موقع سفر و بررسی رویه‌ی سفر به مقصد مورد نظر، اقدامات پیشگیرانه را جدی بگیرند.”

کاهش اعتبار گرین پس در اپلیکیشن الحصن

در روز دوشنبه 13 ژوئن اعلام شد که مدت اعتبار گرین پاس (Green Pass) برنامه‌ی الحصن از 30 روز به 14 روز تغییر کرده است.

این یعنی برای ساکنانی که کاملا واکسینه شده‌اند، پس از دریافت جواب منفی تست پی‌سی‌آر کووید 19، گرین پاس 14 روزه فعال می‌شود.

این تغییر در پی دو برابر شدن موارد کووید در طول یک هفته انجام شد.

یک سخنگوی دولت در یک نشست خبری گفت که این قانون جدید از چهارشنبه، 15 ژوئن، اعمال خواهد شد. قانون به‌روز شده در رابطه با اعتبار وضعیت سبز، از دوشنبه، 20 ژوئن، شامل دانش‌آموزان و کارمندان بخش آموزش خواهد شد.

تنها کسانی که دارای گرین پاس هستند اجازه‌ی حضور در اکثر مکان‌های عمومی و جاذبه‌های ابوظبی را دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا